Supa crema broccoli

Ingrediente:
- 1 kg broccoli
- 30 g unt
- 1 ceapa
- 2 catei de usturoi
- 1 varf de cutit boia iute
- sare
- 900 ml apa
- ¼ lgr bicarbonat de sodiu
- 450 ml supa
- 100 g cascaval ras
- 50 g parmezan ras
- piper

Se spala broccoli in apa rece in care am adaugat sare si bicarbonat, se taie buchetelele de broccoli
se curata tulpinile si se taie in bucati,
se toaca ceapa
si usturoiul.
Intr-o oala topim untul la foc mediu
 si cand s-a incins adaugam broccoli, ceapa, usturoi, boia iute si 1 lgr. sare. Calim, amestecand frecvent, aproximativ 5 - 6 minute.
Adaugam 250 ml apa si ¼ lgr. bicarbonat si lasam sa fiarba acoperit, la foc mic, timp de 20 min. amestecand din timp in timp.
Apoi adaugam 450 ml supa si 200 ml apa si dam focul la mediu spre mare
stingem focul si lasam supa sa se raceasca putin inainte de a o pasa in blender. Atentie, blender-ul nu se umple mai mult de jumatate ! Peste supa adaugam cascavalul si parmezanul si procesam pana devine o pasta fina,
punem supa crema intr-un castron si continuam cu restul de compozitie.
Dupa ce am pasat toata cantitatea transferam supa crema in oala si, la foc mediu, potrivim consistenta supei turnand inca 250 ml de apa si condimentam cu piper, dupa gust.
Se serveste cu crutoane si ca sa fie si mai sanatoasa m-am gandit ca pe langa crutoane sa pun si cateva bucatele crude de broccoli.
Am primit cadou un nou gadget de bucatarie si nu am rezistat sa-i fac o poza....mica mea razatoare ! Asa ca...am ras si putin parmezan deasupra.
Pofta buna !