Tort diplomat

Un tort usor, racoros si as mai spune ca este unul din cele mai bune torturi, dar, evident, depinde de gusturi. M-am hotarat sa-l fac pentru ca mi-a fost tare pofta sa mananc "un diplomat" si cum la cofetarie se gaseste ceva ce poarta doar numele de diplomat...nu si gustul, mi-am zis ca alta cale nu exista decat sa pun mana sa-l fac.
N-am avut cine stie ce inspiratie la ornat, pentru ca am cumparat si portocale, dar sunt foarte acre si am renuntat la ele ca sa nu stric gustul, asa ca am apelat, pe langa ananas din compot, la niste boabe de struguri fara samburi, foarte bune si dulci....deci culoare palida de data asta.
Am tapetat o forma rotunda cu folie alimentara.....din cate imi mai aduc eu aminte, din tinerete, cred ca ar merge si o foaie de celofan (pe care il folosim la legat borcanele cu muraturi) umeda si bine scuturata.
 Am asezat feliile de ananas si, dupa cum se vede, ici - colo niste boabe de struguri. In faza asta a tortului posibilitatile sunt infinite, ornati cu ce fructe aveti si vreti, sau nu ornati in cazul in care vreti sa imbracati tortul cu frisca la final.
Mi-a trecut prin cap sa arunc si niste mici bombonele colorate ca sa crantane prin dinti....si poate sa mai dea si putina culoare...in momentul asta tortul este la frigider, asa ca nu stiu care este rezultatul final.....macar sa fie gustos ! Peretii vasului sunt tapetati cu piscoturi, se poate si fara, sau se pun fructe, depinde de imaginatie.
 Deci, sa nu ma mai lungesc :

Ingredinete:
- 6 galbenusuri
- 250 g zahar tos
- 500 ml frisca lichida
- 1 cutie compot cockatil tropical de fructe
- 1 compot ananas rondele pentru ornat
- zahar vanilat
- finesse vanilie
- 2 pliculete gelatina alba granulata
- coaja rasa de lamaie si portocala
- cateva bucatele de portocala confiata
- 300 g piscoturi 

Se mixeaza foarte bine galbenusurile cu zaharul tos si cel vanilat 
 si punem crema obtinuta pe foc (eu am folosit metoda bain-marie) si cand incepe sa se ingroase se ia de pe foc si se lasa la racit.
  Intre timp punem gelatina la dizolvat in 200 ml zeama rece de la compot si o lasam 10 min. sa se inmoaie, dupa care o punem pe foc, la flacara mica pentru putin timp, doar pana se dizolva granulele si o lasam deoparte, dar sa nu se raceasca de tot, sa fie un pic calduta cand o adaugam peste crema.
  Am mixat foarte bine frisca lichida,
 si am adaugat 1 pliculet finesse de vanilie
apoi am turnat peste crema de galbenusuri
 se amesteca cat mai bine, se adauga si gelatina dizolvata
 apoi adauga fructele din compot si muuulte boabe de struguri fara samburi
 coaja rasa de portocala si lamaie..... si cum aveam prin frigider si niste coaja de portocala confiata am adaugat cam 1 lingurita ...mmmmm, numai bunatati
 am turnat crema in forma
 am pus piscoturi deasupra
 si la frigider cu el. ATENTIE trebuie taiat neaparat a 2-a zi
 eu cum nu am rabdare niciodata, l-am taiat mai repede si nu e era inchegat pe deplin, dupa cum bine se poate vedea.
 Oooo, mi-a zburat o fructa din felie.....n-am ce face, alta poza nu mai fac ca e mancat de mult tortul acum cand postez ....
 Asa, acum mi-am facut pofta....mmmm ce bunatate !!!