Imam bayildi

Avand in vedere ca m-am intors recent din Turcia, de unde mi-am cumparat si 2 carti de bucate, am zis ca e momentul sa gatesc ceva turcesc.
Ingrediente:
- 2 vinete
- 3 cepe
- 6 catei de usturoi
- 5 rosii
- sare, piper
- ulei de masline
- patrunjel
- zeama de la 1/2 lamaie
am facut reteta fara zahar, dar daca puneti lamaie trebuie si zahar.....data viitoare o fac fara lamaie
Se taie vinetele in jumatate si se presara cu sare, ca sa iasa amareala, deci le-am lasat cam 1/2 ora la scurs.
Apoi le-am spalat sub un jet de apa si le-am uscat cu un prosop de hartie, dupa care le-am curatat de coaja in zebra si le-am scobit miezul
Se prajesc putin in ulei incins, pe ambele parti
 Se caleste ceapa si usturoiul, tocate marunt, se adauga miezul vinetelor tocat marunt
apoi rosiile (pe care le-am curatat de pielita) tocate marunt, am avut si o rosie galbena, se vede pe acolo, se potriveste de sare si piper
nu se lasa foarte mult pe foc, doar cat sa se intrepatrunda ingredientele, se stinge focul si se adauga patrunjelul tocat.
Vinetele asezate in tava le umplem, generos, cu compozitia de mai sus, iar deasupra asezam o felie de rosie dupa care turnam ulei de masline, zeama de lamaie si foarte putina apa. Pentru ca mi-a mai ramas compozitie am pus-o in tava printre vinete si am bagat la cuptor, la foc mediu, pentru 45 min.
Peste tot in Turcia ochiul lui Dumnezeu (Allah) este nelipsit, se da cadou in bazar sau magazine sau insoteste cumparaturile, pentru noroc. Am intrebat un turc, care era absolut inconjurat de suveniruri si de acesti ochi (in toate dimensiunile) daca e chair atat de plin de noroc......si mi-a raspuns ca inca nu a castigat la loterie. Ca sa-l alin i-am spus ca daca e sanatos atunci e cu adevarat norocos, drept pentru care am primit o sarutare de mana :-)
Pe manerul drept al tavii este ochiul de care vorbeam.
 Am scos tava din cuptor si iata rezultatul
Pofta buna !
Mi-am cumparat si niste condimente sa-mi iasa mancarea la fel de gustoasa ca a sultanului ;-)